maandag 12 mei 2008

een nieuwe baan, een nieuwe start

We waren al een poosje aan het kijken naar werk in Noorwegen. Ik was in contact gekomen met UmoeIKT, een noors IT-bedrijf, maar soms duurde het erg lang voordat er reactie kwam. Dan leek het weer heel positief, dan duurde het een eeuwigheid voor er beweging in de zaak kwam, soms snapten we niets van de gebruiken...

En dan ineens! Minke krijgt een aanbieding voor een zomer-baan in het ziekenhuis te Gjøvik. Wij waren beiden volledig verbaasd, dit hadden we niet verwacht. In de vorige contacten met ziekenhuizen was de reactie veelal 'kom maar eens langs als je hier woont' of 'momenteel hebben we geen vacatures' (en dan zie je de volgende dag een vacature op de website staan), dus uit die hoek hadden we weinig verwachtingen, laat staan dat er een baan aangeboden zou worden. Het gaat wel om een tijdelijke baan tot en met de herfst, maar... het is het afgeven van een visitekaartje en daarna is er de mogelijkheid om aan te blijven als invalkracht.

We hebben lang zitten nadenken en wisten eigenlijk niet wat we er mee moesten. Dagenlang zitten dubben of we het wel of niet zouden doen en dan wordt ik gebeld door de referenties die ik had opgegeven bij UmoeIKT dat ze gebeld zijn (Bedankt!). Even later ontvang ik via de e-mail een vast contact bij UmoeIKT als senior consulent. Nu hoefden we niet veel meer na te denken, dat hadden we de dagen er voor al gedaan. :)
De volgende dag stonden wij dus allebei op het werk ons ontslag in te dienen. Een rare situatie eigenlijk wel. Beiden in NL geen slechte baan, beiden een vast contract en beiden tegelijkertijd opzeggen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He Thomas en Minke,

Wat ontzettend leuk. Ik gun jullie dit echt van harte.
Gefeliciteerd.
Komen we zeker nog eens langswaaien.

Arie Buizer

remco zei

Van Harte!!

Ik hoop voor jullie allemaal dat je er heel veel plezier aan zult beleven. Het was uiteraard duidelijk dat dit op een bepaald moment ging gebeuren - maar nu al!!

Veel plezier, en blijf bloggen :)

Remco, Laura, Avalon

Herman zei

Beste Thomas en Minke,

Thomas jullie zijn er al zo lang mee bezig en dan is het nu eindelijk zover. Gefeliciteerd!
De meeste mensen dromen hun leven, jullie leven je droom !

Blijf Bloggen.

ik ga zei

Hallo Thomas en Minke,
Wat een geweldig nieuws vandaag!
Ik hoop natuurlijk dat het niet bij dit ene bericht blijft op dit weblog, maar dat jullie vanaf nu ons deelgenoot blijven maken van jullie Noors avontuur, want dat het zo voelt kan ik me helemaal voorstellen.
Je voor je dertigste (toch?) al senior kunnen noemen! Welke titel heb je dan als je boven de 50 komt?
Ik wens jullie heel veel succes daar en plezier met de voorbereidingen...
Overbodig te zeggen dat we je hier zullen missen!